čtvrtek 19. ledna 2012

Odvolání

Tak jsem se dnes rozhodla, že se odvolám proti schválení přiznání  II. stupně příspěvku na péči. Ze všech stran neustále slyším, že dětem se stejnou diagnózou jako má Sárinka, schvalují běžně III. stupeň, znám konkrétně tři případy. Doposud jsem to neřešila, ale po sociální reformě to řešit musím! Prostudovala jsem si těch 10 bodů, podle kterých se stupeň závislosti posuzuje a do  III. stupně zapadáme. K žádosti bych chtěla přiložit i závěrečnou zprávu z vyšetření v Aple, která nám byla v podstatě do dnešního dne k ničemu. Zatím nevím, jak se takové odvolání píše a ani nevím, na kterou konkrétní osobu ho mám zaslat, ale zkusím to.

8 komentářů:

  1. Leni jukni ke mě na blog já ho psala taky,cca rok zpět...ale III. jsme nedostali.Teď nás posuzovali znovu před měsícem a zatím rozhodnutí nemáme tak jsem zvědavá...držím palce...

    OdpovědětVymazat
  2. nás posuzovali v prosinci,malej dle tabulek nezvládl na IV a stejně nám dali I.Nezáleží na sociálce co je šetření doma,ale na komisy ta jen max. přihlíží k tomu co sociálka napíše.U nás nepřihlídla ani u ZTP a ani u PnP dokud malej nebude slintat a nebudou mu chybět končetiny,nedostanem víc jak I.Navíc dle posudkové se dětěm ve 4,5letech nedává víc jak II a to by jsme museli mít co jsem popsala.........že má psychyatrickou srřední až těžkou poruchu,hypotonickej syndrom,bere léky co se berou na schýzu,VD atd. a možná i RS komisy nezajímá.Když sem koukala do zprávy tak udávala jen z roku 2010 a ty poslední vubec nebrala v potaz,ani tu od psychystričky,že malej se sebepoškozuje atd.Takže jsme žádost anulovali a automaticky dostanem II.Sidhe

    OdpovědětVymazat
  3. Leni, nevím, kdy jste dostali rozhodnutí o II. stupni. Ona je nějaká zákonná doba, ve které můžeš odvolání napsat (přesně nevím, zdá se mi, že je to 15dnů).Pokud tato doba již vypršela, máš nárok po půl roce(? opět orientačně - ted' to z hlavy přesně nevím)na podání nové žádosti o posouzení zdravot. stavu Sárinky.Tohle bude zřejmě Váš případ. Jinak pro Sidhe i ostatní - dle zákona má dítě nárok na III. stupeň Pnp po dosažení TŘÍ let!! Sárince přiznali zpětně "trojku" na odvolání(které ovšem trvalo vyřídit 11 měsíců)od 3let a 8 měsíců, Kubíčkovi ji dali hned ve 3letech a 2 měsících.Myslím, že u něj hrálo roli i to, že posudkoví lékaři vědělli, že jeho sestra se stejnou diagnouzou již III.stupeň má.
    Přeji hodně štěstí a pevné nervy.
    PS. Určitě to zkuste, z pročítání nových tabulek mám pocit, že jsou dělané víc ve prospěch nemocných než dříve...

    OdpovědětVymazat
  4. Štěpa má jedničku - nízkofunkční nemluvící autík na plenách...

    OdpovědětVymazat
  5. Lenko, odvolat se můžeš v zákonné lhůtě. Nevím, jestli ti přišlo přiznání PnP teď někdy. Pokud ne, napiš žádost o přezkum. Ale se zprávou APLA si nedělej moc iluzí, posudkoví lékaři ji neberou moc vážně...Pokud můžeš, sežeň si nějakou zprávu s razítkem MUDr. - psychiatr, neurolog...My se odvolávali před časem taky. Znovu žádat budeme v dubnu a čekám, že dopadneme špatně...

    OdpovědětVymazat
  6. My jsme žádali poprvé letos v lednu. Platí nový zákon, který více zohledňuje mentální postižení. Jinak sepsání případného odvolání nám nabízela i Apla.

    OdpovědětVymazat