čtvrtek 12. ledna 2012

Hnus, hnus a zase hnus

Dnes jsem podepisovala ve školce novou dohodu. Jednalo se o navýšení ceny za stravné, mimo jiné zde byly uvedeny i informace jako omezení provozu internátu, propouštění zaměstnanců MŠ a zavedení poplatku za vzdělávání ve výši Kč 350,- měsíčně. Doma mne pak čekal další dopis a sice sdělení o zániku nároku na dávku, nebo-li, sebrali mi rodičovský příspěvěk Kč 3780,-. Změny ohledně příspěvku na mobilitu zde nemusím ani zmiňovat. Hlavně že nás vlada ujišťovala, že se sociální reforma zásadně nedotkne dětí s postižením, ba naopak. Asi neumím počítat. Byla jsem smutná a řešila jsem, že školka vlastní bazén, ale nemá na jeho provoz. Do školky i školy chodí děti s tělesným postižením a je to pro ně určitě velká ztráta. Teď vidím, že to byla naprostá prkotina proti tomu, co teprve přichází. Mám velký vztek, protože na jedné straně se vyhazují peníze doslova oknem, církvi se vrací majetky, vyplácí se miliónové prémie a na druhé straně se bere zase těm bezmocným. Vlastně to málo, co ještě mají. Vůbec se mi nelíbí tento svět, arogance a chování lidí. O zdravotnictví vůbec nemluvím. Člověk musí prosit, aby ho vůbec ošetřili, o chování některých doktorů ani nemluvím. Asi si někteří lidé myslí, že máme málo starostí, tak nám ještě nadělí ty existenční. Kupujeme materiál a vyrábíme si všechny pomůcky vlastně sami na koleně a není to zrovna nejlevnější, sháníme v zahraničí drahé a nedostupné léky - vše si opět hradí sami rodiče, i vyšetření v Aple nebylo nejlevnější. Ale to asi nikoho nezajímá. Podle vlády je asi nejlepší šoupnout dítě do ústavu a jít pracovat. Ale abychom vůbec sehnali nějakou práci, která by náklady takového zařízení pokryla!!!!

7 komentářů:

  1. Prostě nám nastávají těžké časy...Taky mám obavy co bude. U Járy ve škole se změnil ředitel a ten už začal prohlašovat, že je na škole moc asistentů. Letos to snad zůstane tak jak to bylo, ale kdo ví co bude v září...

    OdpovědětVymazat
  2. Zrovna dnes jsem o tom mluvila. Seberou nám 3.800 Kč a co teď? Už tak jsem s bídou vystačila. Ten svět není vůbec spravedlivej.

    OdpovědětVymazat
  3. Pokud si dobře vzpomínám, na začátku sociální reformy byly sliby, že postižení, potažmo rodiče postižených dětí o nic nepřijdou. Dnes jsem potkala jednu známou, má taky autistické dítě. Reformou přišla o šest tisíc. Jak to má udělat, když úřady trvaj na tom, že víc nedostane? Pan ministr by si asi přál, abychom všechny ty naše nestandardní děti byly odložili do ústavů a pečující osoby šly makat, nejlépe k pásu....je mi z toho nanic....

    OdpovědětVymazat
  4. No já mám ještě rok rodičák na nejmladší dítě, takže mně tyhle starosti začnou za rok....děvčátka a to vm to nevykompenzují příspěvkem na péči, jak slibovali?

    OdpovědětVymazat
  5. Peknej nazev clanku Leni a naprosto s tebou souhlasim.

    OdpovědětVymazat
  6. Holky já to řeším pořád je mi z toho na nic:-(Justýnku vozíme takovou dálku do školky,jen aby byla ve školce,nestíháme skoro nic,jsme rádi když se zastavíme,Jarek ke svojí práci musel ještě vzít roznášení letáků,já mu je doma dám do sebe a on je roznese,je to práce děsná a za měsíc 1200kč,ale i za ty jsme rádi...jinak rodičák sebrali,takže budu mít o 2800 méně už teď nezvládáme,máme hypotéku na krku+ inkaso na velký dům,je mi z toho na nic a přemýším co dál,ale dům je rodinný majetek po generace a prodat ho bych si do smrti neodpustila:-(Navíc taťka by to nepřežil:-(Jinak to vrcení majetku církvi atd...děs,ale dalo se to čekat od "modrých ptáků " ale smutný je, že je spousta rodičů s postiženými dětmi volila,já se o politice nerada bavím a s přáteli už vůbec:-(Hypotéky zvládáme platit,ale jak to bude dále nevím,spíše nebude na jídlo atd...

    OdpovědětVymazat