pondělí 5. září 2011

Školka a škola - jak dále....

Sárinka si celý víkend balila věci do školky. V neděli večer mi sdělila krásnou větu: "Školka fuj" a trvala na tom i v pondělí ráno, tak už fakt vážně nevím. Je snad ten Lukáškův strach chodit do školy nakažlivý? Lukášek zase pro změnu celý víkend mluvil o tom, jak nechce chodit do školy a všemožně výmyšlel, jak se ze školy ulít. Napadlo ho časté chození na WC nebo nemoc. Ráno už měl bolení břicha, průjem a kašel, který se bohužel opravdu dostavil. Oba začali dost kašlat a já jen trnu, ať neonemocní, protože by to bylo ještě daleko horší.
Dalším menším zádrhelem je družina. Mají ještě jedno volné místo, na které čekají 3 maminky, my máme přednost. Družina by mi velice pomohla, jelikož Sárinka i Lukášek začínají docházku ve stejný čas, tedy v 8:00 hod. a končí opět stejně, ve 12:00 hod. Přitom školka i škola jsou poměrně vzdálené. Zatím mi pomáhá babička, ale co když onemocní jedna z nás. Dnes jsem mluvila s družinářkou a prý mám Lukáška do družiny přihlásit a na nic se ho neptat, ale já mám obavy, aby se mi nezasekl ještě víc. Možná si někdo pomyslí, že to všechno moc prožíváme, ale psychický blok u dítěte se pak velice těžko odbourává a poznamená i dospělost. A toho se bojím, neudělat někde kopanec...

6 komentářů:

  1. nám družina pomohla .o) tím,že je jako školka a nejsou tam klasika učitelky si holka školu oblíbila,ráno chodila i o půlhodiny dřív jen aby tam na chvilku mohla byt a pohrát si než pujde do třídy a odpoledne tam klidně zustavala do tří i když končila po dvanácté....třeba se bojíte zbytečně a třeba i vám to "pomuže" ,za ozkoušení nic nedáte a uvidíte.

    OdpovědětVymazat
  2. To je mi moc líto a chápu tvoje obavy.Jediné co mě napadá je se poradit- asi nějaký psycholog. Třeba internetový dotaz,pedagogická poradna.Ve škole neradí nic zkušené učitelky??Na některých školách bývá přímo ve škole psycholog.Vážně mě to mrzí a prožívám to s vámi.Jak má laik poznat kdy je to ještě pořád vzdor,strach a kdy už se jedná o něco víc??

    OdpovědětVymazat
  3. Jestli má Lukášek bolesti břicha a průjem, možná to ten obyčejný strach už nebude. Toho psychologa asi určitě zkuste. Myslím na vás, ať je to lepší. A na tom, že družina "pomůže" asi opravdu něco je.

    OdpovědětVymazat
  4. Družina může být fajn, je to takové prodloužení školky. Když jsem učil na základní škole, tak jsem měl na starosti i raní družinu (před začátkem školy) a děti se tam vždycky úžasně vyblbnuli :-). Takže pokud je možnost, tak neváhat.

    OdpovědětVymazat
  5. Já nevím, ale asi jsme nenormální rodina. Lukáška nebaví družina a přestávky!!! Buď už blbnu já, nebo nevím... Ve družině jsou prý i třetáci a těch se údajně Lukášek bojí, i když po tom boji a rachotu v šatnách se mu ani moc nedivím. Ty přestávky už ale vůbec nechápu. Navíc je zítra tělocvik, to zase bude. Nevím, proč máme tak "zvláštní" děti. Ještěže Sárinka je zatím ve školce moc hodná.

    OdpovědětVymazat
  6. Leni pokud se školy bojí tak,že ráno zvrací je to hodně velky problém.Naši holku takhle v první třídě trápi jeden kluk až sme v pololetí museli měnit školu:( bohužel.Ale zase jsme našli bezva školu s prevencí proti takovým trápení jako je bání se jiných dětí.A ted je klid holka je v 7(uf toto letí) a ani nelitujem ,že musela dva roky dojíždět .Určitě zajdi do PPP a řeš to.A pak psychiatr se tímhle zabívá.

    OdpovědětVymazat