pátek 20. května 2011

Řetězová reakce

V poslední době se setkávám stále častěji se zamykáním, zaheslováním a ukončováním blogů, dokonce se zneužitím. Nahání mi to strach, nechci další zklamání. Psaní blogu mi pomáhá, protože jak se říká - sdílená bolest, poloviční bolest. Blog o Sárince jsem začala psát teprve v lednu letošního roku, tudíž jsem nováček. Začínám mít ale obavy, zda mne nečeká něco špatného, něco s čím teď vůbec nepočítám. Špatné reakce lidí nebo porušování autorských práv? Na každém sebemenším lístečku je malá poznámka o autorských právech a já nevím, co mohu použít. Hotové úkoly jsou příšerně drahé, tudíž nezbývá, než něco vyrábět a to za pomocí použití kreseb z různých knížek, protože malovat neumím. Myslela jsem si, že když tu své nápady, tipy a úkoly zveřejním, pomohu tím dalším maminkám. Úkoly vyrábíme vesměs všechny po nocích, přes den na to není čas, tak proč si vzájemně nevypomoci? Už si dávám i pozor, aby na fotkách nebyly zachyceny jiné děti, jiné osoby, Lucka od Justýnky se o tom taktéž zmínila. Když nám lékaři sdělili, že Sárinka je autista, tápala jsem a nejvíce mi pomohly právě blogy už zkušenějších maminek  - Jana od Šíšy a Monika od Járy. Jsem jim za to nesmírně vděčná, byla to velká podpora jak psychická, že to prostě nějak jde a není nic ztraceno, tak i ta praktická, pomůcky, pracovní úkoly apod. Teď sama nevím. Zaheslování chápu, některé věci je opravdu lépe držet pod pokličkou. Mám se ale bát něčho jiného nebo stáhnout všechny zveřejněné úkoly? Tak nějak teď tápu.....

11 komentářů:

  1. Lenko, myslím, že je to většinou z rodinných důvodů... já tohle neřešim, rodina jsme jenom já a naši, nikdo nás nemá potřebu řešit.

    ale taky mám problém s určitými věcmi, třeba tu nahrávku z logopedii..asi se logopedky zeptám, zda jsem to mohla použít..v dnešní době fakt vadí lidem kde co, co třeba mě vůbec nenapadne, že by někdo mohl řešit...

    OdpovědětVymazat
  2. Leni,já na to prdím,sice už jsem dostala ve školce tytyty,že jsem dala na stránky děti ze školky a jedna maminka si tuze stěžovala,vím která to byla a úplně bych to od ní čekala...tak je tam dávat nebudu a jinak na to kašlu,nahatou sem Justy nedávám a co jiného by mohlo komu vadit.Úkoly by vadit neměly,mnozí by měli být rádi,že je někdo vyrábí a dá na blog ke stažení a vytisknutí...Já myslím,že to vadí spíše těm závistivcům,kteří jen závidí,že tu máme takovou partu,kdy se vzájemě podporujeme atd...to jim vadí....tak hledají a koupou kolem sebe...holt lidi no...A já ten zaheslovaný blog mám spíše pro sebe abych se mohla vypsat a nečetla to moje rodina:-)jinak ať si lidi trhnou nohou;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Leni, kdyz jsem s blogem zacinala, okopirovala jsem nejake ukoly z jedne knizky a dostala jsem sprdana /ne ve zlem/. Moc jsem se stydela, kor kdyz me umysly byly ciste a chtela jsem se podelit. Samozrejme jsem hned psala Monice - spasa moje.:-) Poradila mi abych vsude,kde jsem pouzila obrazky, davala hned odkaz na stranky, kde jsem je stahla. Zacalo mi casem hodne vadit, ze na blog chodi lide, ktere neznam. Ctou o nas, vedi jak vypadame a take o nas znaji spoustu veci. Tak nejak mi to nahani cim dal tim vetsi hruzu a nemuzu se ji zbavit. :-( Taky je to spousta casu a energie a me ji porad nejak ubyva. :-(

    OdpovědětVymazat
  4. Jak píše jana, ke každému použitému obrázku, od kterého nejsi autor, má být odkaz. Ale pokud z toho nemá člověk zisk, neměl by to být zas takový problém. max. by nás vyzvali, ať to smažeme...Např. i u Symwriteru se smí použít jen pár ukázek. Já to ale beru tak, že ty fotky jsou ukázka naší práce, to se smí. Nepíšu u našich úkolů, že je to ke stáhnutí, to už je přes čáru. Pokud si to někdo stáhne, není to můj problém...
    Fotky jiných dětí taky nedávám, když, tak se zeptám, nebo se snažím vybrat takovou, kde jim není vidět do obličeje
    Já se přestěhovala jinam hlavně kvůli některým soukromým věcem, které nechci psát, s ohledem na jiné, veřejně na net. Ale na druhou stranu "vypsání" mi pomáhá, proto jsou uzavřené, jsou hlavně pro mě:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Lenko,když jsme se dozvěděli že má Kuba autismus byl internet nesmírnou pomocí.První blog,ke kterému jsem se dostala byla Ninuška od Lucky-Tuštička,od ní jsem se dostala na POSTIŽENÉ DĚTI a k mnoha dalším blogům.U všech jsem našla něco zajímavého,ráda jsem využila různé obrázky a úkoly,ale hlavně my to dalo sílu bojovat a postavit se k problému čelem,viděla jsem ,že podobný problém řeší spousta maminek.Dnes téměř není den,abych se nepodívala na oblíbené blogy,co je nového.Přijde-li na mě krize,jsou Vaše stránky mojí záchranou a vzpruhou .Mockrát díky za váš čas,který blogům věnujete a ochotu psát a psát.Krásné jarní počasí a mnoho pokroků všem dětem přeje Jarka a Kubík

    OdpovědětVymazat
  6. Já bych klidně psala blog o sobě, o rodině. Jenže z toho, co by na to řeklo okolí a šiřší velká rodina, mám hodně velký strach. Takže píšu akorát o svém zájmu v pečení. :)

    Ale jsem ráda za všechny blogy o "jiných" dětech, mám k nim hodně blízko. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Taky mám strach...a občasné vulgární a urážející maily mi ubírají sílu. Ale MOJE hlavní myšlenka...INFORMOVAT lidi o projevech autismu je pořád číslo jedna. Když to zamču, bude si to číst 20 lidí, ale já chci vnášet povědomí o autismu co nejširšímu počtu lidí, tak píšu dál...A psaní je moje psychoterapie.

    OdpovědětVymazat
  8. Díky všem za povzbudivé názory a projevenou důvěru. Každé časové období si žádá své a každý z nás potřebuje v danou chvíli asi něco jiného. Jani, doufám, že si odpočineš jen na chvíli a třeba po čase se zase vrátíš k psaní. Jarko, díky za slova, která tak pohladí. Marti, tvůj blog o pečení ráda navštěvuji, i když mi teda děláš chutě! Určitě bych navštívila i tvé blogy na jiné téma. Ameli, myslím, že tvá myšlenka vnášet autismus do podvědomí co nejširšímu počtu lidí se ti daří, stojí to ale mnoho práce a úsilí. Moniko, díky za rady, vždy dobře poradíš. Tess a Luci díky za vaše slova a za podporu.

    OdpovědětVymazat
  9. Milá maminko,Lenko.
    Znám tvůj blog díky Monice-Jára.
    Patřím k nakukovatelkám.Sama mám dcerky zdravé...
    Ale proč Ti tu nechávám svůj koment....Svůj blog píšu přes 2roky.Stalo se mi několikrát,že jsem byla skritizovaná,za to co a jak píšu.Přemýšlela jsem i o uzamčení,ale protože takto jsem v kontaktu se svou rodinou,rozmyslela jsem si to a jen jsem napsala "vzkaz"pro všechny čtenáře,kteří ke mě přijdou...
    Třebas by Ti nějaký takovýto vzkaz u tebe pro tvé čtenáře mohl pomoct být víc v klidu....?!
    Přeju celé tvé rodince pokojný zbytek týdne.

    OdpovědětVymazat
  10. Dobrý den,
    jsem rodič autistického syna a rád bych Vás touto cestou pozval na webinář o možných příčinách autismu. Info v odkaze.
    http://sokolvysoka.webz.cz/12_13/web.pdf

    OdpovědětVymazat
  11. Dobrý den, posílám prolink na mimořádný webinář AUTISMUS a jeho příčiny, jak jsou detekovatelné naturopatickými screeningovými metodami
    http://medicaherba.wiziq.com/online-class/1272357-autismus

    Webinář je bezplatný a začíná 18.6. 19.30, učebna je otevřena od 19.10.

    Ve webináři se dozvíte následující informace:
    - Příčiny vzniku autismu z pohledu naturopata
    - Jak detekovat příčiny autismu naturopatickými screeningovými metodami
    - Naturopatické detoxikace příčin autismu
    - Výsledky těchto technik u autistických dětí

    OdpovědětVymazat